Jongeren - De relevantie - introductie

{module jongeren menu}

{module jongeren 2 menu}

Punten van relevantie van ontspanningslessen voor jongeren zijn belangrijk om anderen, ook degenen die beslissingen nemen in de instellingen, te overtuigen van de noodzaak van deze lessen. Het nut wordt globaal wel erkend, maar dit is blijkbaar niet voldoende om daadwerkelijk de lessen in te voeren. Materiaal voor de formulering van de relevantie wordt in de teksten van de andere rubrieken van dit project ruimschoots geleverd. Hier staan een aantal extra bijdragendie de relvantie onderstrepen.

Ze staan stijf van de stress

Reactie op aanbieden van cursus 'Ontspanningstechnieken voor jongeren' door Jeugd Gezondheids Zorg (GGD)

Xtc en ontspanning

Verslag van sociaal verpleegkundige GGD

Stress bij jongeren

Briefwisseling

Moet zo’n jongen wel worden geholpen?

Discussiemiddag

RSI en stress kosten jaarlijks 6 miljard

Wat te doen bij Cito-stress? Pia in AD

Oproep aan ouders

Jezelf zijn zonder spanning - Waar is nog stilte?


Er is geen tweeheid

als je ontspannen bent
in zelf-bewustzijn
is dat duidelijk.


  • De ander en ik

    Dit boek bevat de lezingen en enkele andere teksten van het 2e Advaita Symposium over de relatie van 'de ander en ik'. De vragen kwamen aan de orde: Wat is de aard van de ander; in hoeverre of in welke zin verschilt de ander van mij en in hoeverre vormen wij een eenheid? De bespreking van deze vragen kon een verheldering geven van problematieken als ‘de aard van het zelf’, ‘de mogelijkheid van communicatie’ (in hoeverre kunnen wij elkaar begrijpen?), ‘de grondslagen van ons morele gedrag’ en ‘de ander als leraar’.

  • Satsang

    Dit boek is een bloemlezing van satsangs gehouden door Douwe Tiemersma. Bijeenkomsten waarin hij als advaitaleraar de kern van het advaita inzicht doorgeeft.

  • De bron van het zijn

    ‘Wat was mijn toestand, voordat er ervaring was? Wie was er om op deze vraag te antwoorden? … dat Ik dat geen vorm heeft en zichzelf niet kent als ik ben.’

  • Openingen naar Openheid

    In dit boek zijn ruim 120 korte teksten verzameld die openingen bieden naar die openheid. Deze blijkt uiterst eenvoudig te zijn. De teksten zijn stukjes van leergesprekken, bedoeld als stimuli om de aandacht te richten op openheid, iets daarvan te laten zien en zo de realisatie van openheid een grotere kans te geven. Ze vormen samen de essentie van het onderricht in non-dualiteit.

Boeken

Douwe schreef en redigeerde gedurende zijn leven boeken. Via onze uitgeverij zijn deze nog verkrijgbaar.

Bekijk het aanbod